Monday, August 30, 2010

Fida Dan Peraduan Puji-Memuji RM50




Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Bertemu lagi kita dalam episod yang seterusnya dimana episod kali ini agak istimewa kerana ianya melibatkan satu peraduan yang diberi nama "PERADUAN PUJI-MEMUJI RM50!" Errr.... Motip peraduan ini? Tidaklah saya ketahui. Sebarang komen mahupun maklumat lanjut, sila layari http://icemanzwalking.blogspot.com @ http://networkedblogs.com/6Kupg.
Blog tersebut adalah sebuah blog peribadi. Dikawal selia dan diperintah secara diktator oleh KHAIRUL HAKIM SAIBANI. Segala fitnah, komen dan kata-kata yang berupa tidak sopan, tidak berguna dan mencabar kredibiliti beliau sebagai pemilik blog dan akan di delete secara kejam sesuai dengan salah laku yang tidak bermaruah dan hina itu. (copy paste. kasik panjang. heh...)

1) Fida dan icemanzwalking.blogspot.com

Icemanzwalking.blogspot.com adalah satu blog yang amat asing bagi saya suatu ketika dahulu. Hal ini kerana saya bukanlah seorang yang superaktif dalam beblog. Bagi saya, kalu dapat meluangkan masa hatta sesaat pun untuk menjenguk blog, adalah satu penghargaan yang amat besar pada diri saya. Justeru itu, adalah sukar untuk saya mengenali blog2 manusia lain.
Namun, bak kata Ustaz Fakhrul, tak kenal, maka x kenal. Diawal pembabitan saya dalam dunia pesbuk, saya telah mengenali Khairul Hakim Saibani dan secara tidak langsung saya juga mengenali icemanzwalking.blogspot.com melalui si ownernya. Maka, dengan itu dapatlah saya simpulkan disini bahawasanya pengenalan diantara saya dan icemanzwalking.blogspot.com adalah berlandaskan pesbuk si owner blog ini.

2) Fida dan membaca

Pertama kali membaca blog ini, saya terpikir akan sesuatu. Mahu tahu apa dia?? "Tak sangka dak ni otak katon gak ye. Ayat bleh tahan gak gile2. Tengok owner cam nerd je." Mintak ampun disitu. T_____T (tolong jgn deduct mark saya wahai owner)
Sedikit demi sedikit, saya mula tertarik dan menarik diri saya untuk membaca blog ini. Kadangkala saya kagum dengan pengisian blog itu dan ianya saya jadikan sebagai panduan untuk memperkembangkan blog saya. Apa yang saya jadikan sebagai panduan adalah dalam memperindahkan bentuk penulisan bagi menarik minat pembaca untuk terus melekat, menilik, mentafsir, merumus dan membaca sesuatu entry dengan lebih berkeyakinan. Oleh itu, mesej sesuatu entry itu dapat disampaikan dengan berkesan kepada si pembaca. Disitulah kelebihan blog icemanzwalking itu.

3) Fida dan Khairul Hakim

Banyak perkara yang berlegar diminda saya tatkala beralih pada sesi ini. Siapa Kahirul Hakim yang saya kenali ini??? Apa ada pada beliau??? Mari. Saya bawa anda menyusuri dan selami bahagian ini dengan lebih lanjut. Sila lihat dibawah.

(a) Khairul Hakim yang pertama kali saya kenali adalah ketika zaman kegemilangan ber ko k an.

(b) Bertambah mengenali beliau melalui fesbuk Khairul Hakim Saibani.

(c) Berdarab, berbahagi mengenal beliau adalah melalui icemanzwalking.blogspot.com

(d) Beliau mengajar saya erti menghargai saat indah dalam menghayati makanan. Mengajar saya erti keenakan yang ada dalam makanan itu. Maka, tidak hairanlah beliau amatlah gemar mentag gambar makanan pada saya. Lantas, saya akan mengomen, "tag aje ke...." yang membawa kesinambungan maksud, "real punye xde???"

(e) Beliau juga yang bertanggungjawab membantu saya dalam memperkembangkan blog saya yang x seberapa ini. Diatas hasil kerjanya yang amat artistik, blog saya berjaya di make up dengan begitu macho sekali bersesuaian dengan kehendak dan pemintaan saya. Saya amat terharu dengan pertolongan yang diberikan oleh beliau. Tanks dee.... (^____^)

(f) Selain itu, beliau juga telah menaiktarafkan diri saya sebagai pakar kaunseling online beliau. Saya senang dengan kenaikan pangkat itu. Tapi, gaji mau naik jugak laaa..... T______T

(g) Khairul Hakim adalah manusia yang bertanggungjawab atas penggunaan perkataan "okeng" yang telah diikut2 secara tidak langsung oleh saya. Namun, apa yang pasti saya terasa seperti sengau tatkala menyebut perkataan itu. Beliau tak rasa begitukah???

(h) Beliau juga sering memperingatkan saya tentang pencarian cinta bukanlah mudah. Pelbagai rintangan dan halangan perlu dihadapi dalam mencari cinta sejati. Semua itu adalah untuk dinikmati dan dipelajari. Saya amat hargai nasihat ini.... (",)

(i) Banyak lagi sebenarnya yang mahu saya kongsikan disini. Namun, masa amat mencemburui saya. Mata kian mendengki, kepala kian menjeles. Semua itu adalah faktor dalaman yang tidak mampu saya kalahkan. Oleh itu, bahagian ini tamat disini dengan rasminya. ^____^

4) Fida dan gambar



Ingat gambar nih? heheh....

5) Fida dan Slogan

"Saya rasa icemanzwalking adalah sebuah blog yang sarat dengan identitinya yang tersendiri dimana karyanya tidak jemu untuk dibaca malah amat bersesuaian dengan semua lapisan masyarakat tidak kira kanak-kanak, dewasa mahupun golongan veteran."

6) Fida dan pengakhiran

Time to sleep. zzzzzzzzzzz............ d(^_____^)b

No comments: